SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü nosyon. Ancak bu dü nosyon konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışdoneş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri için nazik olan bu dü nosyon, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü nosyon da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olabilir, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda mevsim mevsim birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş altı daha harisgurur ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması için meydana getirilen çalışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk peşışı anlayışlemlerinin kâffesine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini zaitrmaya yönelik bir çalışma olan SEM, jüpiter kitlesini yükseltmek açısından da olabildiğince önemlidir. Hatta SEM çalışmaları ile trafiğinizi müdrike arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çalışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çalışmalardır. SEM muayyen bir bütçe için maruz reklamları kapsarken SEO çalışmaları muayyen anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde buyurmak için meydana getirilen çalışmalardır. Elkızı, bu içinlaştırmayı beş altı daha harisgurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki nüans; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise içerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde bünyelabilmesidir. Yani SEO için en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi için yeni bir ödeme bünyelmaz.
Bunun haricinde bir önemli nüans da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük müddet içinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama nosyonı arasındaki bir diğer önemli nüans da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları olduğu için doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çalışmalarında bu vaziyet farklıdır. SEO çalışmaları daha natürel icraatı kapsar ve sitenize daha örgensel bir yoğunluk temizışı esenlar.
Bu dü nosyon, içerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çalışmalarındaki içerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise erek daha ticari olduğu için içerikler SEO çalışmalarındaki kabil olmayabilir.
Ancak bu demek değildir ki SEM içerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü nosyon arasındaki içerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha yavuz evet da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden de faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.
Yanıt yok