Logo nedir? Kelime mazmunı olarak mahiyet muhaliflığı dilimizde amblem olan, bir anlayışin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mazmunını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak anlayışletmenin yahut organizasyonun direk olarak yaptığı anlayışi sembolize edebileceği kabil, markanın kendi mazmunı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bağırsakerik ve anlamlara sahip olabilir.
Sorusu sorulduğunda lafız mazmunının haricinde, birfena logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan şahıs yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı nispeten önemlidir. Gayrı taraftan logo tasavvur çallıkışmasını yapacak şahıs yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çallıkışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, anlayışletmenizin ve bundan ahir çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çallıkışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değanlayıştirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik bağırsakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş düzlükı ile faaliyette bulunan şirketler bağırsakin daha çok yeğleme edilebilir. Birlik bir sektörde canlılık gösteren anlayışletmelerin umumiyetle logoları kolü simgeleme fiyat. Fakat yekten zait kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda görünmek imkansızdır.
Logo ne anlayışe yarar?
İşletmeler bağırsakin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devir aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ha aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Ezelî halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan gerçekten bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple anlayışletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza muhkem adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasavvur” çallıkışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) tabir fiyat. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir zevahirte tanılamanmasını sağlayıcı anlayışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, zahmetsiz anlaşılır, sınırırlanması zahmetsiz, olası olduğunca azca sayıda renkten oluşfinansıdır. Her çmüsavi baskı ve bölüm tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok balaban ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair firma evet da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa illet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya balaban dokunca verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin dâhilğine müsait olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nasıl tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin tarafıteselsül lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devir de akılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün evet da firma bağırsakin logo tasarlanacağı devir o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında bili sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devir simgenin taşıyacağı mazmun bakımında bu bili çok önemlidir.
Yanıt yok